An approach towards explaining market shares of organic food - evidence from Swiss household data
Year of publication: |
2016
|
---|---|
Authors: | Götze, Franziska ; Mann, Stefan ; Ferjani, Ali ; Kohler, Andreas ; Heckelei, Thomas |
Published in: |
Perspektiven für die Agrar- und Ernährungswirtschaft nach der Liberalisierung : 55. Jahrestagung der Gesellschaft für Wirtschafts- und Sozialwissenschaften des Landbaues e. V. vom 23. bis 25. September 2015. - Münster : Landwirtschaftsverlag, ISBN 978-3-7843-5463-7. - 2016, p. 269-280
|
Subject: | Bio-Lebensmittel | Organic food | Marktanteil | Market share | Konsumentenverhalten | Consumer behaviour | Herkunftsbezeichnung | Designation of origin | Preiselastizität | Price elasticity | Schätzung | Estimation | Schweiz | Switzerland |
-
Determinanten der Nachfrage nach Biomilch : eine ökonometrische Analyse
Garvert, Rebecca, (2010)
-
Inferring complementarity from correlations rather than structural estimation
Iaria, Alessandro, (2020)
-
Worauf kommt es Schweizer Konsumenten von Biowein an?
Mann, Stefan, (2011)
- More ...
-
Kohler, Andreas, (2018)
-
Good governance and preferential trade : evidence from the Swiss generalized system of preferences
Ritzel, Christian, (2018)
-
Integrating developing countries into the world economy: a Tunisian case study
Ritzel, Christian, (2017)
- More ...