Showing 1 - 10 of 13
Journals moderate knowledge activity in economics. The activity of publishing article in professional journal forms … significant part of knowledge output. Output of economics articles has been growing over the time. We examine an important … question: Is there any case of institutional or location concentration in knowledge production? This paper analyses …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005062679
Brownlie and Saren (this issue) claim that “few innovative papers appear in the top marketing journals.” They attribute this problem to incentive structures. They ask what steps might be taken by the various stakeholders to encourage the development and transmission of useful innovative...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005556542
This paper surveys recent findings about how the financial markets value the knowledge assets of publicly traded firms …. The motivation for using market value equation to price knowledge assets is discusssed and the theory behind this equation … corporation is strongly related to its knowledge assets, and that the patent measures contain information about this value above …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005413048
-improving product innovation. We explicitly introduce product market characteristics into the analysis with the aim to identify their … capitalist. The entrepreneur has incentives to distort the innovation strategy so as to make an IPO the preferred exit. We derive …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005413189
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012604000
Innovative Unternehmen müssen Investitionen in neue Produkte unter immanenter Unsicherheit strategisch planen. Stefan Kupfer verbindet die Disziplinen des Corporate Finance mit der Bewertung von Investitionen unter Unsicherheit und das wertorientierte Innovationsmanagement zur Modellierung...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012402634
Warum die brillante Idee im Kämmerlein nicht ausreicht -- Strategische Marketing- und Kommunikationsplanung -- Phasen und Zielgruppen der Innovationskommunikation -- Unterstützer und Anwender durch ansprechende Informationsträger überzeugen -- Digitale Unternehmenskommunikation mit...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012402648
Die Rolle des Kredits im Firmenkundengeschäft - eine empirische Analyse und Impulse für das Kreditpreismanagement -- Digitale Steuerung von Entscheidungsprozessen - was können und müssen Banken im Kundengeschäft besser machen? -- Podiumsdiskussion "Innovationspodium" -- Digitale...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012402818
Wie kann ich Innovation in meinem Unternehmen abbilden? Diese Frage beschäftigt Unternehmenslenker, Leiter von Fach …-ups geraten nach dem ersten Wurf häufig in eine Entwicklungskrise. Unsere Erfahrungen zeigen: Es gibt kein Rezept für Innovation … Organisatorische Voraussetzungen für Innovation Zusammenspiel von Struktur und Freiheit im Unternehmen Innovation und Motivation …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012402906
Dieses essential zeigt praxisnah, wie Innovation durch neue Geschäftsprozesse gelingen kann. Dabei dient die …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012500057