Showing 1 - 10 of 14
operating in knowledge intensive sectors and start-ups belonging to the remaining ones. This separation is done in order to … interpret the estimation results for start-ups in knowledge intensive sectors in a reliable way. The remaining firms serve as a …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011442644
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003727229
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003727230
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003727236
systems of innovation lead to the conclusion that countries differ in the way in which knowledge flows and that innovation … importance of the interactions and linkages among acteurs and institutions involved in innovation and technology development of a … country and calls such a web of interaction a national innovation system. The theoretical and empirical analyses on national …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011440884
Innovation processes toward sustainable development (eco-innovations) have received increasing attention during the … need can be identified to improve our understanding of innovation processes toward sustainability in their different … (co-)evolutionary approaches from environmental and innovation economics to fill this gap. It is argued that both …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011441633
Persistent link: https://www.econbiz.de/10002368197
Innovationen kommen für die wirtschaftliche Entwicklung in den neuen Bundesländern eine hohe Bedeutung zu. Autoren aus Wirtschaftsforschungsinstituten, Hochschulen und FuE-Einrichtungen analysieren, wo die ostdeutsche Wirtschaft im Innovationswettbewerb steht, welche Innovationspotentiale in...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013513349
Produktinnovationen gelten in vielen Branchen als zentraler Faktor für das Wachstum und den Erfolg von Unternehmen. Innovationsfähigkeit von Unternehmen ist in diesem Zusammenhang ein beliebtes Schlagwort, das für erfolgreiche Innovationen steht, inhaltlich aber nur selten konkretisiert wird....
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013516644
vDie Einführung neuer Produkte am Markt ist von zentraler Bedeutung für die Wettbewerbsfähigkeit eines Unternehmens. Dabei sind in den letzten Jahren insbesondere Marketingmaßnahmen in der Phase vor der physischen Markteinführung in den Blickpunkt des Interesses gerückt. Die...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013517424