Showing 1 - 10 of 376
der Internationalisierung weiterhin enge Grenzen setzt.Europäische Benchmarks dienen als Anregungen zur weiteren …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009022252
In the German automobile industry the vertical integration, as an indicator of value added, is on average low. Beyond the argument of relative high labour costs for manufacturing, several specific reasons for the level of vertical integration, linked to the flexibility of business administration...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003592932
International tätige Unternehmen sehen sich unterschiedlich restriktiven ökologischen Anforderungen gegenüber. Demgegenüber stehen Forderungen international agierender ökologischer Anspruchsgruppen, möglichst weltweit ein einheitliches ökologisches Vorgehen zu wählen. In diesem...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011942427
In the German automobile industry the vertical integration, as an indicator ofvalue added, is on average low. Beyond the argument of relative high labourcosts for manufacturing, several specific reasons for the level of vertical integration,linked to the flexibility of business administration...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005868400
Der deutsche Maschinenbau und besonders die Automobilindustrie sind einer nie dagewesenen Dynamik im technischen, politischen und gesellschaftlichen Umfeld ausgesetzt. Insbesondere Entwicklungen wie das Internet der Dinge führen zu einem massiven technologischen Wandel. Eine steigende...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011441474
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003798476
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001706429
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012432258
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012614407
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009489777