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This paper investigates the relationship between product market competition (PMC) and innovation. A Schumpeterian … engage in R&D activities. In this model, competition may increase the incremental profit from innovating; on the other hand …, competition may also reduce innovation incentives for laggards. This model generates four main predictions which we test …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010292944
Die letzten beiden Gesundheitsreformen (GKV-WSG, GKVOrg-WG) hatten das Ziel, den Wettbewerb im Gesundheitswesen zu … zumindest teilweise ablöst. Im Beitrag wird zunächst gezeigt und analysiert, ob tatsächlich neue Spielräume für mehr Wettbewerb … anzuwenden, um den Wettbewerb wirksam schützen zu können. Ansonsten können die herausgearbeiteten positiven Effekte für die …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010303796
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011385481
Im Zuge der Föderalismusreform wurden die gesetzlichen Ladenschlussbestimmungen in den meisten deutschen Bundesländern kürzlich gelockert. Dies ist ein Schritt in die richtige Richtung, um einen Anstieg von Produktivität und Wachstum im deutschen Einzelhandel zu bewirken. Allerdings birgt...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011601693
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We analyze duopoly Bertrand competition under network effects. We consider both incompatible and compatible products …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010265012
We analyze market dynamics under Bertrand duopoly competition in industries with network effects and consumer switching …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010265013
that hypermarket competition reduces long-run adoption of information technology (IT) in retailing. In particular, the …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010274031
We analyze Bertrand duopoly competition in markets with network effects and consumer switching costs. Depending on the …, and cost asymmetries. Finally, in a dynamic extension of our model, we show how competition depends on agents' discount …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010305915
: competition, business environment, learning spillovers and human capital. Collectively, these drivers account for about a third of …
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