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Lead Märkte sind regionale Märkte, auf denen in engem Zusammenspiel von Herstellern und lokalen Nutzern Innovationen eingeführt und weiterentwickelt werden, die sich später als international erfolgreich erweisen. Bei ihrem internationalen Siegeszug setzen sie sich gegen alternative...
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Insgesamt gab es in Deutschland im Jahr 2008 über 72.000 Innovatoren ohne eigene FuE. Ihnen standen rund 54 ….000 forschende Innovatoren gegenüber. Gemessen an der Gesamtzahl von ca. 270.000 wirtschaftsaktiven Unternehmen im Jahr 2008 machen … Dienstleistungssektor getrennt, so zählten im Jahr 2008 im Verarbeitenden Gewerbe rund 44 % aller innovierenden Unternehmen zur Gruppe der …
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Insgesamt gab es in Deutschland im Jahr 2008 über 72.000 Innovatoren ohne eigene FuE. Ihnen standen rund 54 ….000 forschende Innovatoren gegenüber. Gemessen an der Gesamtzahl von ca. 270.000 wirtschaftsaktiven Unternehmen im Jahr 2008 machen … Dienstleistungssektor getrennt, so zählten im Jahr 2008 im Verarbeitenden Gewerbe rund 44 % aller innovierenden Unternehmen zur Gruppe der …
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Organisation capital is one of the key intangible assets of firms, driving innovation and firm performance. Measuring this asset has been notoriously difficult, however. Differently to other intangible assets, firms do not build up organisation capital primarily by monetary investment but rather...
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Organisation capital is one of the key intangible assets of firms, driving innovation and firm performance. Measuring this asset has been notoriously difficult, however. Differently to other intangible assets, firms do not build up organisation capital primarily by monetary investment but rather...
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There is ample evidence that user-producer interaction is an important factor for successful innovations. It is often claimed that user-producer interaction is most effcient in close proximity. On the other hand, innovations are a major determinant for the export performance of firms. Does this...
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The Internet is receiving increasing attention as a medium for technology transfer between public research and the enterprise sector. Based on a survey of public research units in natural sciences and engineering in Germany, we analyse the determinants of firm contacts established via the...
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Non-technological innovation is an important element of firms? innovation activities that both supplement and complement technological innovation, i.e. the introduction of new products and new processes. We analyse the spread of nontechnological innovation in firms, their relation to...
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