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increases in service frequency reduce road traffic externalities. We exploit differences in service frequency growth by …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014161226
Im vorliegenden Diskussions-Papier werden die externen Luftverschmutzungskosten des motorisierten Individualverkehrs (MIV) für verschiedene Technologien, Fahrsituationen und alle Regionen in Deutschland berechnet. Dabei ist das Ziel der Untersuchung, die Notwendigkeit einer fahrtortsbezogenen...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011445161
Im vorliegenden Diskussions-Papier werden die externen Luftverschmutzungskosten des motorisierten Individualverkehrs (MIV) für verschiedene Technologien, Fahrsituationen und alle Regionen in Deutschland berechnet. Dabei ist das Ziel der Untersuchung, die Notwendigkeit einer fahrtortsbezogenen...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013428361
This paper analyzes the effect of inter urban buses competing on a few routes against trains within an established railway network. In line with expectations, we show that this can lead to unprofitable train service on these routes. However, within an established railway network with every track...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009684660
Im Zuge des Übergangs zur Informationsgesellschaft vollzieht sich gegenwärtig ein tiefgreifender Wandel, der sämtliche wirtschaftlichen und gesellschaftlichen Bereiche erfaßt. Als eine treibende Kraft dieser Entwicklung wird die zunehmende Verbreitung neuer Informations- und...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011927114
German metropolitan area. In extension to most studies focusing on only one kind of subsidy, we compare the effects of … account. The results suggest that optimal subsidy levels are either small or even zero. While subsidizing public transport is …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013068562
We develop a model of optimal carbon taxation and redistribution taking into account horizontal equity concerns by considering heterogeneous energy efficiencies. By deriving first- and second-best rules for policy instruments including carbon taxes, transfers and energy subsidies, we then...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012485343
Negative environmental externalities associated with wind power plants depend on the physical characteristics of …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012266998
Motorised individual transport strongly contributes to global CO2 emissions, due to its intensive usage of fossil fuels. Current political efforts addressing this issue (i.e. emission performance standards in the EU) are directed towards car manufacturers. This paper focuses on the demand side....
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003887988