Showing 1 - 10 of 18,129
Beschwerdeformen betrachtet werden, da sie für den Verbraucher mit einem stärkeren Engagement und einem größeren Aufwand verbunden sind … vorgebracht werden Beschwerden bei Erfahrungs- und Vertrauensgütern; bei geringwertigen, schnelllebigen Gütern sehen Verbraucher … verzögerte Wertstellung eines Betrages auf einem Kundenkonto für den einzelnen Verbraucher ein vergleichsweise geringer Schaden …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011070439
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011980752
Ausgangspunkt des Marketing sind die Probleme, Wünsche und Bedürfnisse der Konsumenten. Es sind jedoch kaum Informationen über die Zufriedenheit der Konsumenten und die wahrgenommenen Probleme nach einer Kaufentscheidung verfügbar. Im Mittelpunkt der Arbeit stehen die Ergebnisse einer...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011941947
Despite the mixed empirical evidence, many economists stillhold to the view that Internet will promote competition betweenfirms,thereby lowering prices and increasing economic welfare. This paperpresents a search model that provides a different view. We analyzethemarket for a homogeneous good...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011303295
Der Konsument von Lebensmitteln ist, so scheint es oft, ein verunsicherter Verbraucher, dem über eine verstärkte und … jeder Verbraucher eine veränderte Lebensmittelinformation wünscht und benötigt. Vielmehr gilt dies nur für einzelne … Verbraucher und häufig nur in bestimmten Situationen. Viele Konsumenten sehen Informationen als einen zusätzlichen Service an, der …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011342062
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012009401
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012115229
The positive image of organic products among consumers has grown gradually. Today, this image is based on a number of researches and studies conducted by specialized government bodies and private organizations and research institutes that show that these products offer, in terms of their...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011820312
This study examines the potential drivers and their spatial components of inflation expectations of consumers in 22 European Union countries by using the spatial Durbin model. The potential determinants are drawn from the macrosphere (oil prices, food prices, house prices, industrial...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011911307
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003774133