Showing 1 - 10 of 214
The paper introduces a specification of the demand side which allows RPM to have different effects on prices and on service, which may increase or decrease due to RPM. A feature of the model which deviates from those found in the literature is due to the introduction of a class of consumers who...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010296530
Die Monopolkommission fordert in ihrem XIII. Hauptgutachten die Abschaffung der Buchpreisbindung. Im Gegenzug hat sich die Bundesregierung für deren Erhalt ausgesprochen. Ist die Buchpreisbindung notwendig, um Qualität und Vielfalt auf dem Buchmarkt zu sichern? Wie ist sie aus ökonomischer...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010301991
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011294921
Technology is taking over the world. Moreover, Artificial Intelligence or AI as the latest form of disruption seems to take over the work of creative workers: we find AI as the creator of oil paintings and as potential journalists. AI even takes the approach of creative writing. Therefore, the...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012299426
Technology is destroying book culture - at least if one trusts the book industry's branch journals. In this, technology and culture are often discussed as separate matters, which do not seem to get together as the term culture is highly charged with value attribution. However, research on the...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012605696
Nicht erst zu Pandemiezeiten wurden Bücherregale als Hintergründe genutzt - das Buch als Symbol eines bestimmten, meist …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014456423
Für den Buchmarkt insgesamt verlief das Jahr 2005 im Vergleich zum gesamten Einzelhandel recht positiv. Der expandierende Online-Handel und auch das kräftige Umsatzwachstum bei Hörbüchern bescherten der Branche in diesem Jahr ein Umsatzplus von 2½ bis 3%, während der Sortimentbuchhandel...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011692364
Without doubt modern education in statistics must involve practical, computer-based data analysis but the question arises whether and how computational elements should be integrated into the canon of methodological education. Should the student see and study high-level programming code right at...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003324141
Persistent link: https://www.econbiz.de/10008662439
Persistent link: https://www.econbiz.de/10008697803