Showing 1 - 10 of 314
Der vorliegende Bericht stellt die wesentlichen Elemente der Absatzförderung Österreichs und der USA dar. Absatzförderung in Österreich ist produktübergreifend, in den USA überwiegend branchenspezifisch organisiert. Absatzförderung in Österreich ist produktübergreifend, in den USA...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010304662
Der Beitrag möchte gern als Aufforderung zu einer wissenschaftlichen Diskussion über die Aufgabenschwerpunkte, nicht nur der CMA, sondern auch der ZMP und des Absatzfonds, verstanden werden. Es wird ausführlich auf den europa- und verfasungsrechtlichen Rahmen eingegangen, in dem die CMA sich...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011375022
Es wird aufgezeigt, wie mit vergleichsweise einfachen Maßnahmen der Erfolg des Außendienstes gestärkt werden kann.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010330394
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003718953
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003718989
This article analyses promotion tournaments where candidates engage in multiple tasks. We consider a promotion rule where the winner of the promotion tournament is randomly selected from the best performers at each task. The promotion tournament can achieve an efficient outcome for any...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003753101
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003652340
Recent analysis in chatter modelling of BTA deep-hole drilling consisted in phenomenological modelisation of relationships between the observed time series and appearance of chatter during the process. Using the newly developed MEWMA control chart [4, 5], it has even been possible to predict the...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003354923
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003881842
During the summer of 2005, the Big Three U.S. automobile manufacturers offered a customer promotion that allowed customers to buy new cars at the discounted price formerly offered only to employees. The initial months of the promotion were record sales months for each of the Big Three firms,...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003484894