Showing 1 - 10 of 182,443
-Wholesaler-Retailer Model. Within this framework we investigate how changes in local currency affect the strategic management variables of price …. -- Exchange rate pass-through ; structural choice modelling ; endogeneity ; international marketing ; pricing ; channel management …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003796133
Persistent link: https://www.econbiz.de/10008901871
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009665199
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009665208
Im folgenden soll untersucht werden, welche Kriterien ein Unternehmen hinsichtlich der zu verfolgenden Basisstrategie heranziehen kann. Im Anschluß daran wird unter Zugrundelegung des streutechnischen Ziels der Ansprachenmaximierung gezeigt, wie die Mediaselektion auf internationaler Ebene...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010405338
Marken als immaterielle Vermögensgegenstände verkörpern nicht selten einen enormen Vermögenswert. Dies gilt insbesondere für Marken mit internationaler Verkehrsgeltung. Die konkrete Bewertung von Marken stößt jedoch auf eine Reihe von Problemen, die in erster Linie im komplexen Wesen von...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010407699
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009686784
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011477909
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001637468
We extend the Pukthuanthong and Roll (2009) measure of integration to provide an estimate of systemic risk within international equity markets. Our measure indicates an increasing likelihood of market crashes. The conditional probability of market crashes, especially across markets, increases...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013113607