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Ziel der variantengerechten Gestaltung ist es, Produktfamilien zu entwickeln, die eine große marktseitige Vielfalt mit einer minimalen internen Vielfalt bereitstellen. Dazu wird eine Methode präsentiert, die alle Schritte der Produktenwicklung mit einbezieht und ein entwickeltes Idealbild...
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Durch den Wechsel von Verkäufer- zu Käufermärkten ist es für die meisten Unternehmen erforderlich, eine hohe Varianz individualisierter Produkte anzubieten. Allerdings führt eine hohe Produktvarianz in der Regel zu einer steigenden Komplexität innerhalb des Unternehmens. Ein zentraler...
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This dissertation investigates important and cutting-edge issues surrounding new product development failure and its consequences for market values of innovation-driven firms. Although a substantial body of literature demonstrates that new product development failure harms some companies more...
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Firms achieve their competitive advantage quickly through the concept framework of open innovation by integrating external inspiration with internal endowment when facing hyper-competition in the digital era. This paper deploys open innovation into building platform blocks by modular operators....
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Deadlines are common in product development and are often felt to be too harsh - many development efforts are still worth continuing at the time of mandated termination. We examine the value of deadlines from the agency-theoretic perspective. We consider a firm that pays an agent to lead product...
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