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Bisweilen hört man von Marktforschern vielerlei Probleme bei der Akzeptanz und Umsetzung von Marktforschungsbefunden. So wird bespielsweise beklagt, dass der Auftraggeber die Aufgabenstellung nicht deutlich zu machen vermag, dass zu deutlich signalisiert wird, welche Befune erwartet werden...
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We assess the experiences of Eastern European Microfinance Institutions (MFIs) in order to deriverecommendations for their Western European counterparts. In particular, six dimensions arediscussed: (1) building a supportive stakeholder environment, (2) defining a marketing strategy, (3)using...
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„Kriselt’s im Unternehmen - kommen die Bellheims“, so schreibt dasIndustrieMagazin bereits vor vier Jahren in seiner Rubrik: Wissen Personalplanung.Die Bellheims werden immer jünger, ihre Erfahrung über den Produktionsablaufund ihr Expertenwissen haben sie in den ersten zwanzig...
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Immobilieninvestitionen sind bekannt als eine alternative Anlagemöglichkeiten zu Aktien, Obligationen und weiteren "Assets". Die Untersuchung, was denn die Werthaftigkeit von Renditeliegenschaften ausmacht, hat ergeben, dass sich diese aus dem Kräfteverhältnis Rendite, Risiko und Liquidität...
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Je mehr individuelle Leistungen die Kunden verlangen, desto mehr Informationen benötigen die Anbieter.Während die Händler im Distanzgeschäft über personalisierte Daten ihrer Kunden und vor allem im Online-Shop über Bewegungsdaten verfügen, hat der stationäre Einzelhandel noch erhebliche...
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This paper presents a method for visualizing competitive market structures based on scanner panel date where asymmetries are taken into account. For this, I combined consumer choice models based on mixed logit models with three-mode principal component analysis. This approach can be used to...
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Comparing groups with respect to hypothetical constructs requires that the measurement models are equal across groups. Otherwise conclusions drawn from the observed indicators regarding differences at the latent level (mean differences, differences in the structural relations) might be severly...
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There are two main research traditions for analyzing market basket data that exist more or less independently from each other, namely exploratory and explanatory model types. Exploratory approaches are restricted to the task of discovering cross-category interrelationships and provide marketing...
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The following research is guided by the hypothesis, that products chosen on a shopping trip in a supermarket are an indicator of the preference interdependencies between different products or brands. The bundle chosen on the trip can be regarded as an indicator of a global utility function. More...
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