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Media technologies have evolved over time, competing with one another. Media are socially important agents rather than mere technological objects as they penetrate deeply into people's lives. For example, TV has been leading the mass communication age for a long time since the emergence of...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012012866
We conceptualize the roots of cognitive, linguistic, and communicative theories of institutions and outline the promise and potential of a stronger communication focus for institutional theory. In particular, we outline a theoretical approach that puts communication at the heart of theories of...
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Diese Arbeit untersucht die Geschäftskommunikation zwischen deutschen und russischen Mitarbeitern im Hinblick auf interkulturelle Aspekte. Aufbauend auf bisherigen Forschungsergebnissen werden Interpretationsmuster in den täglichen deutsch-russischen Interaktionen sowie die Entstehung der...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010510639
Communication is at the center of any business transaction. Unfortunately until recently, communication has rarely been assigned its proper relevance in traditional business studies at German universities. This paper attempts to demonstrate why communication science can and should be an integral...
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1. Teil A – Theoretische Grundlegung der Arbeit Die wissenschaftliche Arbeit beginnt mit der Darstellung der Problemstellung und der Zielsetzung der wissenschaftlichen Arbeit. Es wird deutlich aufgezeigt werden, dass sich die Lehre des Qualitätsmanagements (QM) nur sehr unzureichend mit den...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010390219
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