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The paper reports laboratory experiments on a day-to-day route choice game with two routes. Subjects had to choose between a main road M and a side road S. The capacity was greater for the main road. 18 subjects participated in each session. In equilibrium the number of subjects is 12 on M and 6...
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This paper aims to describe the calculation of environmental and health externalities caused by air pollutants, accidents and noise from different transport modes (road, rail, air) on the route Frankfurt-Milan. The investigation is part of the QUITS project (QUITS = Quality Indicators for...
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Der Schwerpunkt dieses Beitrags liegt auf den Märkten für Verkehrsinfrastrukturkapazitäten. Mittels geeigneter Preisinstrumente gilt es, eine effiziente Allokation knapper Infrastrukturkapazitäten sowie die erforderliche Kostendeckung anzustreben. Zunehmende Skalenerträge beim Ausbau einer...
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Deutschland verfügt im internationalen Vergleich über eine relativ gut ausgebaute Verkehrsinfrastruktur. Aber nach dem Brückeneinsturz in Genua richtet sich auch in Deutschland das öffentliche Interesse auf ihren Zustand. Gibt es in Deutschland ebenfalls dringenden Erneuerungsbedarf für...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012018015
Holger Mühlenkamp, Deutsche Universität für Verwaltungswissenschaften Speyer, nimmt Stellung zu einem Beitrag von Gernot Sieg und Berthold U. Wigger aus dem ifo Schnelldienst 22/2018 zum Thema »Auch in Zukunft Verkehrsinfrastruktur in ÖPP bereitstellen«. In seinem Kommentar stellt Holger...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012018063
This paper studies the second-best problem where not all links of acongested transportation network can be tolled. The second-best taxrule for this problem is derived for general static networks, so thatthe solution presented is valid for any graph of the network, and forany set of tolling...
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In a circular city model, I consider network design and pricing decisions for asingle fast transport connection that faces competition from a slower but betteraccessible transport mode. To access the fast transport network individuals haveto make complementary trips by slow mode. This fact has...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010325034
Air transport networks have exhibited a trend towards complex dynamics in recent years. Using Lufthansa’s networks as an example, this paper aims to illustrate the relevance of various network indicators – such as connectivity and concentration – for the empirical analysis of airline...
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