Showing 1 - 10 of 5,703
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011385519
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011388973
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011291941
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011292161
In diesem Beitrag möchten wir zeigen, wie Fragen der Preispolitik mit Excel modelliert und gelöst werden können. Durch …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009467172
Konditionen stehen im Mittelpunkt des Verteilungskonfliktes zwischen der Industrie und dem Lebensmitteleinzelhandel. Der Konditionenstreit behindert dabei gemeinsame Ansätze zur Optimierung der Wertschöpfungskette (z.B. Ansätze des Efficient Consumer Response). Erst langsam setzt sich die...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009467512
Dieser Beitrag wägt Vorteile und Nachteile verschiedener Flexibilisierungsstrategien ab, die der Stabilisierung des Beschäftigungsniveaus dienen. Insgesamt zeigt sich, daß Arbeitszeitflexibilisierung durch Arbeitszeitkonten alternativen - kurzfristig ausgerichteten - Anpassungsmechanismen aus...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005840615
While many marketing models ignore the influence of financial variables on a firm's marketing strategy, this paper explores the effect of debt on the profit maximizing price for a new product. We assume a duopolistic market structure in which two firms produce a heterogeneous new consumer...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005841706
The marketing literature so far only considers attraction models with strict functional forms. Greater exibility can be achieved by the neural net based approach introduced which assesses brands' attraction values by means of a perceptron with one hidden layer.(...)
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005841723