Showing 1 - 10 of 494
Electronic commerce and flexible manufacturing allow personalization of initially standardized products at low cost. Will customers provide the information necessary for personalization? Assuming that a consumer can control the amount of information revealed, we analyze how his decision...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010300399
Die Individualisierungshypothese impliziert mit zunehmendem gesellschaftlichen Wohlstand ansteigende Heterogenität von Lebenslagen einerseits, und abnehmende Prägekraft sozialer Klassen und Schichten andererseits. Zur Untersuchung dieser beiden Implikationen wird die Heterogenität und...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010304177
This paper describes early retirement option programs in collective agreements in Sweden during the 1990s. We highlight the differences between actual pension benefits and those stipulated in the standard agreements. We find that the individuals frequently face far better options than those...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010321559
Dass die Zusammenarbeit in Projektteams mit innovativen Aufgabenstellungen erfolgswirksam ist, wurde in bisherigen konzeptuellen und empirischen Arbeiten klar herausgearbeitet. Die selbständige Aufgabenerfüllung durch die einzelnen Teammitglieder als bedeutsamer Einflussfaktor auf den Erfolg...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011558798
Hayeks ausgeprägter methodologischer Individualismus. Doch Hayek polarisiert, und zwar nicht nur zwischen Anhängern und …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011985041
Die Medienbranche war in den vergangenen Jahren mit Veränderungen der Wettbewerbsbedingungen konfrontiert, die sich in zum Teil drastisch gesunkenen Umsatz- und Ertragszahlen niedergeschlagen haben. Die derzeitige wirtschaftliche Krise der Medienbranche kann allerdings nicht auf die mangelnde...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011902038
Electronic commerce and flexible manufacturing allow personalization of initially standardized products at low cost. Will customers provide the information necessary for personalization? Assuming that a consumer can control the amount of information revealed, we analyse how his decision...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010270920
So-called open source software (OSS) is marked by free access to the software and its source code. Copyright-based OSS licenses permit users to use, change, improve and redistribute the software, which is designed and developed in a public, collaborative manner. High quality OSS products like...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010273829
The paper analyzes the impact of institutional and cultural factors on a remarkable economic activity: the production of so-called open source software (OSS). OSS is marked by free access to the software and its source code. Copyright-based OSS licenses permit users to use, change, improve and...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010273832
We construct an endogenous growth model that includes a cultural variable along the dimension of individualism-collectivism. The model predicts that more individualism leads to more innovation because of the social rewards associated with innovation in an individualist culture. This cultural...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010274699