Showing 1 - 10 of 13,334
Um ihre Marketingmaßnahmen möglichst genau auf die jeweilige Zielgruppe abstimmen zu können, teilen die Unternehmen …. In der Literatur wird Gender Marketing zumeist auf die Zielgruppe Frau reduziert. Frauen werden in der Tat eine immer … Zielgruppe Mann wird in der Literatur zum Thema Gender Marketing bisher vernachlässigt. Doch man darf nicht vergessen, dass sich …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009521352
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009377076
We study a duopoly model where each firm chooses personalized prices for its targeted consumers, who can be active or passive in identity management. Active consumers can bypass price discrimination and have access to the price offered to non-targeted consumers, which passive consumers cannot....
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011804790
This study investigates the congruence between consumer personalities and product images based on the self-congruity perspective. In addition, consumer personality-product image congruence was examined to determine its influences on consumer product preference. Data were obtained from 335...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014180633
We investigate one way that consumers find meaning in their lives through the joint experience of a brand with friends in a brand community. Using the laddering technique, we disclose the sense-making related to the participation of 174 members of Ducati motorcycle communities. The emergent...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014138977
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003560172
zu erschließen. Wie kaum eine andere rückt daher zunehmend die Zielgruppe der über 50-Jährigen, von der prognostiziert … Zielgruppe werden Möglichkeiten zur Marktsegmentierung beleuchtet und Gestaltungsempfehlungen für einen zielgruppengerechten … Marketing-Mix gegeben. Zusätzlich soll ein Beispiel aus der Praxis eine erfolgreich umgesetzte Ansprache der Zielgruppe …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009521356
Ethno-Marketing ist eine spezielle Form der Marktsegmentierung, bei der das angesprochene Zielsegment eine ethnische Minderheit darstellt. Derzeit kommt Ethno-Marketing gerade in Deutschland immer noch eine untergeordnete Bedeutung im Marketing-Mix zu, was sich in den nächsten Jahren ändern...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009521882
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001692886