Showing 1 - 10 of 74,422
Prozessaspekte rücken immer mehr in den Fokus der wissenschaftlichen Auseinandersetzung mit der Thematik des Pricing. Gleichzeitig zeichnet sich auch in der unternehmerischen Praxis ein Wandel ab; Pricing ist nicht mehr lediglich die Berechnung des deckungsbeitrags- oder absatzmengenoptimalen...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009531257
Damit es Unternehmen gelingen kann, sich in einem zunehmend dynamischen Marktumfeld zu behaupten und immer anspruchsvolleren Kunden eine professionelle Leistung bieten zu können, ist eine prozessorientierte Ausrichtung der wichtigsten Unternehmensaktivitäten unabdingbar. Insbesondere im...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009757123
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003841868
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003972712
Many two-sided platforms (e.g., eBay, Google, iOS, Android, Twitter, Amazon) provide integration tools, such as modular interfaces, interactive development environments, application programming interfaces (APIs), and help desks to reduce the costs and improve the functionality of third party...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012957699
Many manufacturers invest in advanced services and solutions to achieve superior customer value; however, research has only begun to examine capabilities for value-based pricing (VBP) and value-based selling (VBS) in relation to such offerings. This article explores (1) which capabilities firms...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013212243
Agricultural cooperatives have often been promoted as a way to increase their market power and to obtain stability of profit against uncertainty. This paper estimates the firm-level markups and markup volatility to identify the countervailing market power of cooperatives in the Italian fruits...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012499666
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011961227
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012161820
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014578609