Showing 1 - 10 of 12,830
Using a randomized experiment in a public Swiss university, we study the impact of online live streaming of lectures on student achievement and attendance. We find that (i) students use the live streaming technology only punctually, apparently when random events make attending in class too...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012002191
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013349865
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001786386
Sowohl für die etablierten als auch für potenzielle neue Akteure im Bildungswesen ist gegenwärtig eine systematische Planung bzw. Analyse ihrer Aktivitäten angesichts der sich wandelnden Wertschöpfungs- und Wettbewerbsstrukturen von hoher Relevanz. Peter Weber zeigt in dieser Arbeit...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011929200
The outbreak of COVID-19 has caused an unprecedented increase in the usage of e-Learning platforms. The closure of educational institutions globally has significantly impacted the traditional education system. Without physical interaction, engaging students in an e-Learning environment has...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014516967
course at a community college in Ohio. Mayer's Cognitive Theory of Multimedia Learning (CTML) was used as a guiding principle … to ensure proper implementation of the ATI Nurse Logic 2.0 multimedia eLearning modules. The results of this capstone … integration of a multimedia eLearning module does not impact student knowledge and retention …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012945675
multimedia technology to English language teaching, the possibility of enhancement of ELT through technology, the benefits of …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014229615
Es werden verschiedene Varianten betrachtet, objektorientierte Implementierungen für Binärbäume vorzunehmen. Dabei soll zum einen beleuchtet werden, wie Polymorphie benutzt werden kann, um Fallunterscheidungen zu vermeiden. Zum anderen soll untersucht werden, ob die Technik der Objektmutation...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003785318
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003417151
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003597597