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Mit der Marktnahen Produktentwicklung soll die technologische Leistungsfähigkeit eines Unternehmens so in die … Grundverständnis für die zentralen Ziele und Schritte der marktnahen Produktentwicklung geschaffen und praktische Fähigkeiten von …
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Performance feedback is ubiquitous in competitive settings where new products are developed. This article introduces a fundamental tension between incentives and improvement in the provision of feedback. Using a sample of four thousand commercial logo design tournaments, I show that feedback...
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Investments in Ramp;D can influence a firm's ability to develop new products and to create and adopt innovative technologies that may enhance productivity. However, due to uncertainty regarding the outcome, investments in Ramp;D may lead to an agency problem between the owners and the managers...
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The paper studies the relevance of product heterogeneity for innovation dynamics using an agent-based model. The vantage point is a short a review on the empirical relevance of capability accumulation for innovation processes and an assessment of how these processes are modelled theoretically in...
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A common decision that organizations make is to prioritize and allocate resources to managers of competing new product projects. On successful completion of the projects, organizations often reward their project managers using a standardized incentive plan; that is, they reward the success of...
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Ziel dieser Arbeit ist es, dem Leser die Vorteile bzw. Nachteile von Target Costing und Kaizen Costing näher zu bringen.Dazu wird sich der erste Teil dieser Arbeit mit der Kostenrechnung befassen. Es werden nur die wichtigsten Teile erklärt, weil eine genauere Erläuterung der Kostenrechnung...
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Zielsetzung des Forschungsprojektes ist es, einen Target Costing-Ansatz für das Direct Banking zu entwickeln mit Fokus auf der Steuerung des Vertriebs- und Produktionsbereichs.
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