Showing 1 - 10 of 1,998
employees as well as changes in values and timemodels, soft location factors (e.g. image, cultural offerings) are expected to … location factors related to quality of life (e.g. safety, image) and the city centre (e.g. parking) increased significantly … Qualifikationen der Beschäftigten sowie der Veränderung der Werte und Zeitmodelle, sollen jedoch weiche Standortfaktoren (z.B. Image …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013365288
In diesem Beitrag werden Berufswechsel aus der Cooling-out-Perspektive rekonstruiert. Dabei wird das Cooling-out-Konzept in zweierlei Hinsicht erweitert. Erstens wird es mit Blick auf die an Goffman anschließende Diskussion nicht nur als eine von außen auf ein Subjekt gerichtete...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012705604
Gegenstand dieser Arbeit ist die Betrachtung der Reputation eines Unternehmens aus ?konomischer Sicht. Die Zusammenfassung von Beurteilungen der Unternehmensaktivit?ten durch wirtschaftlich relevante Interessengruppen bildet eine Unternehmensreputation. Die Reputation wird hier mit einem...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009484796
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012418721
In this study, based on survey data collected from twelve European countries (N=6111), we build on the digital technology access model to examine the role of gender in access to the sharing economy. Applying a "doing gender" perspective, we find that men capitalise on a stronger economic...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013194309
This article is concerned with the implications of casual, non-permanent forms of employment that have become a common cultural practice in higher education. It proposes that contractual terms of employment have important implications for women and leadership in higher education, since to pursue...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012611938
mobilised to reconcile working class habitus of origin and the perceived habitus as adults. Most research on working class and … class change, and the acknowledgement of the opportunities associated with a working class habitus accessing new social …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011755949
The contribution to the social theory of consumption of the late Pierre Bourdieu has been widely recognized, but not fully absorbed by the economics discipline. To address this lacuna, an agent-based model of Bourdieu's social theory is developed by extending Axelrod's cultural diffusion model....
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010288730
Persistent link: https://www.econbiz.de/10008907420
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011299953