Showing 1 - 10 of 6,791
Handelsmarken stellen eine der wichtigsten Marketingstrategien des Lebensmitteleinzelhandels (LEH) dar, um sich gegenüber Konkurrenten ein eigenes unverwechselbares Profl zu schafen. Wie bei Herstellermarken ist es das Ziel, Kunden an das eigene Unternehmen zu binden und die eigene Handelskette...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012698637
We propose that contextualizing consumer-brand relationships (CBR) by providing interpersonal relationship reminders will activate relational schemas, leading consumers to rate CBRs as less agentic and strong. Four studies demonstrate that relationship reminders lower ratings of brand...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014130047
Purpose – The purpose of this paper is to investigate empirically the relative emphasis accorded by members of a brand community to identification with that community and identification with the brand-owner, and thereby close a gap in the literature to date. Design/methodology/approach –...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014036508
Persistent link: https://www.econbiz.de/10004866097
Persistent link: https://www.econbiz.de/10002191123
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003943229
Entscheidet sich ein Unternehmen Nachhaltigkeitsmaßnahmen zu kommunizieren, stellt sich die Frage, wie dies am effizientesten geschehen soll, um das Markenimage dauerhaft zu stärken. Die Kommunikation von Corporate Social Responsibility (CSR) ist eng mit dem Thema der Glaubwürdigkeit...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011933804
Angesichts der hohen Komplexität von Entscheidungen in der Markenpolitik sehen sich Markenartikelhersteller vor der …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011963096