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Aktuelle Umfragen zeigen, dass großen Unternehmen und internationalen Konzernen von der Bevölkerung in Deutschland eher wenig Vertrauen entgegengebracht wird. Dies hat auch entscheidend mit den Themen und der Art und Weise zu tun, wie die Unternehmen kommunizieren. In diesem Kontext ist - von...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011304521
Europe has just published a new Directive on Corporate Sustainability Reporting disclosure and is elaborating new European Sustainability Reporting Standards. To analyze whether companies are complying with the new disclosure requirements before the Corporate Sustainability Reporting Directive...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10015338370
Persistent link: https://www.econbiz.de/10015204123
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011309125
Aktuelle Umfragen zeigen, dass großen Unternehmen und internationalen Konzernen von der Bevölkerung in Deutschland eher wenig Vertrauen entgegengebracht wird. Dies hat auch entscheidend mit den Themen und der Art und Weise zu tun, wie die Unternehmen kommunizieren. In diesem Kontext ist - von...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011279624
Multinationale Firmen stehen zunehmend unter Druck, ihre Geschäfte nach ethischen Grundsätzen zu führen und den Wohlstand in den rohstoffproduzierenden Ländern zu fördern. Viele Unternehmen reagieren darauf, indem sie über ihre sozialen Auswirkungen berichten, wobei einigen von ihnen der...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011449288
In this study, we have explored various patterns of CSR disclosure amongst the listed French companies. We have made use of communicative approach, which combines stakeholder theory with the Habermas’ discourse ethics in order to offer better understanding of the dynamics of CSR disclosure....
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011635265
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011660795
The aim of this work is focused on a theoretical analysis of formulating the mission statement of business organizations in relation to the idea of the organizational axiological core. On one hand, we consider the CSR-Corporate Social Responsibility which, in our view, must be brought into...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011764656
This is the fifth part of an undisguised six-case series in which the son of a company founder leaves academe to take control of the business. Issues of how to take control, dealing with the union, building trust and respect, and managing change and growth all come up in the series. The A case...
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