Showing 1 - 10 of 3,754
Im vorliegenden Diskussions-Papier werden die externen Luftverschmutzungskosten des motorisierten Individualverkehrs (MIV) für verschiedene Technologien, Fahrsituationen und alle Regionen in Deutschland berechnet. Dabei ist das Ziel der Untersuchung, die Notwendigkeit einer fahrtortsbezogenen...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011445161
Die Internalisierung von externen Kosten ist im Lehrbuch ein elegantes Vorhaben. In der realen Welt des Straßenverkehrs sieht das schon anders aus, denn die Berechnung von externen Kosten ist ohne normative Werturteile und teils sehr fragwürdige Annahmen nicht machbar. Bei der praktischen...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011905918
Im vorliegenden Diskussions-Papier werden die externen Luftverschmutzungskosten des motorisierten Individualverkehrs (MIV) für verschiedene Technologien, Fahrsituationen und alle Regionen in Deutschland berechnet. Dabei ist das Ziel der Untersuchung, die Notwendigkeit einer fahrtortsbezogenen...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013428361
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003886441
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003466891
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009545032
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011372692
Mohring and Harwitz (1962) showed that, under certain conditions, an optimally designed and priced road would generate user toll revenues just sufficient to cover its capital costs. Several scholars subsequently explored the robustness of that finding. This paper briefly summarizes further...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011372982
This paper studies the efficiency impacts of private toll roads in initially untolled networks. The analysis allows for capacity and toll choice by private operators, and endogenizes entry and therewith the degree of competition, distinguishing and allowing for both parallel and serial...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011373827