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Digitisation processes have – often through disruptive innovations – injected additional competition in many markets, be it online retailing, new transport platforms, electronic banking and brokerage, online travel agencies or new media formats. At the same time, a number of companies,...
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The question how mergers affect innovation has gained prominence in a number of recent merger cases. Accounting for the likely effects of mergers on innovation is difficult for a number of reasons though. First of all, the relationship between market concentration and innovation is far from...
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Markets, where buyers and sellers can exchange goods and services, are key to the division of labor, specialisation, the realisation of economies of scale and scope and, therefore, economic prosperity, growth and development. The better markets work the easier it is to reap the benefits of...
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Auch 20 Jahre nach der formellen Liberalisierung des Postmarktes hat sich im Briefbereich kein wirksamer Wettbewerb eingestellt. Der Grund liegt zum einen in den Vorteilen, die der Deutschen Post AG einseitig durch gesetzliche Maßnahmen gewährt werden wie etwa das Mehrwertsteuerprivileg für...
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Der vorliegende Beitrag untersucht die Rolle von Daten als Wettbewerbsfaktor und analysiert Anpassungsbedarf in den ordnungspolitischen Rahmenbedingungen. Zunächst wird dazu die momentane kartellrechtliche Behandlung des Sammelns und der Verarbeitung von Daten sowie möglicher...
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