Showing 1 - 10 of 54
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012546300
Persistent link: https://www.econbiz.de/10004935670
Far-reaching transformations in Swiss education were pushed in the last decade by two prominent international initiatives, namely the 1999 Bologna process and the OECD's PISA study starting in 2000. To what extent and in which way were these soft governance initiatives able to trigger Swiss...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10008902908
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003395033
Dieser Beitrag befasst sich mit den nationalen und internationalen Einflussfaktoren, die in den letzten 25 Jahren drei wesentlichen Dimensionen des französischen Hochschulsystems - politics, policies und polity - geprägt haben. Das Augenmerk der Analyse richtet sich vor allem auf die...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009244224
In this paper we examine the Chinese domestic discourse centering on Shanghai's participation in the PISA study and interpretations of the 2009 results. The main focus is to examine why local education authority took part in the PISA project and how actors from the education authority use PISA...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009627348
Gliederung: I. Der Befund - Ueberfuellung der Hochschulen II. Ursachen der Fehlentwicklung III. Ordnungspolitische Leitbilder fuer die Hochschulpolitik (1. Hochschulen als staatliche Einrichtungen 2. Hochschulen als private Unternehmen 3. Staatliche Hochschulen mit Wettbewerb) IV. Warnung vor...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010381202
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001685342
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001635956
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012670260