Showing 1 - 10 of 257
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011349629
Seit geraumer Zeit gewinnt die Frage nach einem zielgruppenspezifischen Marketing von Fremdenverkehrsregionen an Bedeutung. Die vorliegende Arbeit hat sich daher zum Ziel gesetzt, auf der Grundlage einer Stichprobe von 936 befragten Bundesbürgern zu untersuchen, unter Berücksichtigung welcher...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011960604
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001713520
Tourism is booming on global level since many decades and developing countries often capture tourism as a lever to push up their economy. Many regions in Vietnam invest lots of money in this development hoping to change the traditional economic structure. Located in the North Central Vietnam,...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010439316
Introduction -- Local community perspectives on seasonality -- -- Global environmental change -- Conclusion and recommendations -- Preface -- Executive summary -- References -- Employment and workforce issues -- Arctification of northern tourism.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012131352
Die Bedeutung des Kulturtourismus in ländlichen Regionen nimmt seit mehreren Jahren erfreulicher Weise zu und trägt zur Belebung vieler kleiner Orte bei. Katja Drews stellt mit ihrer hier vorgelegten Studie drei kulturelle Angebote aus diesem Bereich vor und fragt danach, wie stark und in...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011756597
SWD-Schlagwörter: Kunde, Erlebnis, Tourismus, Reise, Qualitätsmanagement . - Freie Schlagwörter (Englisch): Customer Experience management, Customer Journey, Experience, Quality Management, Brand Management
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011567587
This paper used a choice experiment (CE) method to investigate Chinese middle class tourist preferences for nature based destinations in southwestern China. Interview data from 616 respondents presented that in general, the respondents preferred natural based destinations in southwestern China...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011291581
Vielerorts zählt die "Freizeit- und Tourismusbranche" gegenwärtig zu den wachstumsstärksten Wirtschaftsbereichen. Mit dieser Dynamik geht eine galoppierende Ausdifferenzierung des Angebotes und der Nachfrage einher, deren freizeit- und tourismuswissenschaftliche Aufarbeitung eine große...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011729714
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011694957