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Many communications managers are faced with the challenge of implementing agile structures in their department and their team - not an easy task, because there are many things to consider. A new corporate culture, new processes and tools, new skills and career opportunities as well as other...
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More dynamic, faster and more efficient - agility has become one of the most discussed management concepts of our time. But what does being agile mean for corporate communications? The latest issue "Fast and flexible" explains the concept of agility, the role of the communications department and...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011944154
Dynamischer, schneller, effizienter - Agilität ist aktuell eines der am häufigsten diskutierten Management-Konzepte. Doch was bedeutet agil sein für die Unternehmenskommunikation? Die Ausgabe "Fast and flexible" erklärt das Konzept von Agilität, welche Rolle die Kommunikationsabteilung...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012268460
Viele Kommunikationsmanager stehen vor der Herausfoderung, agile Strukturen zu implementieren und ihr Team agiler zu gestalten - keine leichte Aufgabe, denn es gilt vieles zu beachten. Es bedarf einer neuen Unternehmenskultur, neuer Prozesse und Tools, neuer Kompetenzen und...
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This research paper offers insights into the status quo of corporate communications and public relations in Asia and analyzes the political, economic and cultural context in which practicioners operate. As a result of the economic upswing and political opening of Asian nations in the last...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011304524
How do social changes, new technologies or new management trends affect communication work? A team of researchers at Leipzig University and the University of Duisburg-Essen (Germany) observed new developments in related disciplines. As a result, the five most important trends for corporate...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013549750
Der vorliegende Forschungsbericht liefert empirische Erkenntnisse darüber, welche Wahrnehmung von Unternehmenskommunikation beim Top-Management einerseits und bei Kommunikationsverantwortlichen andererseits vorherrschen. Gemeinsamkeiten und Unterschiede werden identifiziert und diskutiert....
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011279627
Der vorliegende Forschungsbericht ist ein Grundstein für das junge Forschungsfeld "Führung im Kommunikationsmanagement". Im Mittelpunkt steht eine Zusammenfassung der ersten internationalen Studie zu dem Thema mit über 4.000 Befragten aus 23 Ländern. Dabei geht es insbesondere um den...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011279629
"How to play the game" presents new tools and frameworks for successful communication management. Furthermore it seeks to create a common understanding of how communication contributes to corporate success. Based on of a literature analysis of more than 800 publications and 10 case studies with...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011661493
Die erste Ausgabe mit dem Titel "Was bringt das alles? Wertschöpfung durch Kommunikation" ist im Oktober 2015 erschienen und fasst die Erkenntnisse aus der Recherchephase des Moduls II zusammen. Über 800 nationale und internationale wissenschaftliche Beiträge wurden hierfür von einem...
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