Showing 1 - 10 of 20
Knowledge communication is an essential mechanism to facilitate intra- and interorganizational knowledge transfer. In order to improve the efficiency of knowledge communication, organizations need to pay particular attention to the clarity of conveyed knowledge in order not to create confusion,...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10008771798
Familienunternehmer*innen treffen in ihrem unternehmerischen Alltag vielfältige strategische und operative Entscheidungen. Wie sich diese Entscheidungen gestalten, insbesondere dann, wenn eine Auswahl zwischen verschiedenen Alternativen getroffen werden muss, war Ausgangspunkt dieses...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014565165
Die vorliegende Studie untersucht das Innovationsverhalten von Schweizer Familienunternehmen und beleuchtet dabei insbesondere die Perspektive der in der Unternehmensführung nachfolgenden Familienmitglieder. Darüber hinaus werden die - teilweise abweichenden - Einschätzungen der übergebenden...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014565198
Die vorliegende Studie untersucht das Innovationsverhalten von Schweizer Familienunternehmen und beleuchtet dabei insbesondere die Perspektive der in der Unternehmensführung nachfolgenden Familienmitglieder. Darüber hinaus werden die - teilweise abweichenden - Einschätzungen der übergebenden...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014565216
Innovativen Wachstumsunternehmen steht mit dem Crowdinvesting in Deutschland seit 2011 eine neuartige Finanzierungsmethode zur Verfügung. Hierbei versuchen die meist jungen Unternehmen durch einen gezielten öffentlichen Aufruf eine breite Masse privater Investoren anzusprechen. Basierend auf...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011382967
The often long-lasting process of intrafamily business succession involves contracts for management and ownership transfer that unfold in a complex series of stages. The older and larger a family business, the more heterogeneous the involved family members' interactions and interests can become....
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013327739
This systematic literature review contributes to the increasing interest regarding corporate social responsibility (CSR) in family firms—a research field that has developed considerably in the last few years. It now provides the opportunity to take a holistic view on the relationship...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10015165522
Being open to absorb external knowledge is a key competitive advantage for small- and medium-sized family firms. In this study, we propose and test a model in which corporate social responsibility is the key feature linking family-specific resources (i.e., familiness) to the family firm's...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10015165729
Despite the increasing importance of open innovation endeavors, the process by which firms select partners for open innovation is not well understood. Even less is known about how family firms, which are characterized by their resource scarcity and desire for control, handle these processes. We...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10015166248
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014381617