Showing 1 - 10 of 84,441
Private Radiosender bieten ihre Leistungen sowohl auf dem Rezipienten- als auch auf dem Werbemarkt an. Da sie ihr Radioprogramm den Zuhörern kostenlos zur Verfügung stellen, müssen sie sich nahezu vollständig über den Verkauf von Werbeplätzen an die werbungtreibende Wirtschaft finanzieren....
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009505965
Institutions matter greatly in the development of competitive advantage. Different institutional strategies to manipulate and shape institutions are discussed in the literature. This paper aims at extending the existing conceptual model of membership strategy. Despite being referenced...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009510568
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011326989
Die von der Mehrzahl der Unternehmen angestrebte Profilierung im Wettbewerbsumfeld scheint gegenwärtig kaum noch ausschließlich im Bereich der jeweils angestammten Primärleistung möglich zu sein. Daher versuchen viele Unternehmen, eine solche Profilierung durch das Angebot von zusätzlichen...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011942086
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009537036
If Russia has become a market economy, how does it function on a grassroots level? In addition to market mechanisms, what kinds of social and moral principles are at work in the new Russian economy? Is the 'Soviet legacy' still present in post-Soviet business practices? This book searches for...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012794028
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009780177
We analyze the characteristics of new businesses in the German ICT industry, distinguishing them based on their choice between two IPR regimes: open source software (OSS) or closed source software (CSS). The share of new firms with an OSS-based business model has increased considerably over the...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10008669979
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010505406