Showing 1 - 10 of 24
One important success factor of foreign firms in Russia is the establishment of efficient networks with non-market stakeholders. Stakeholder networks may help foreign firms to obtain relevant information, accelerate administrative decisionmaking and reduce political risks. The objective of this...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010322899
This article analyzes the competitive advantage of German renewable energy firms in Russia. Based on Porter's diamond model of competitiveness, we examine the demand for renewable energy in Russia and German firms' ability to meet this demand. While the overall demand for renewable energy in...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010322930
Die Herausbildung einer kooperativen Unternehmenskultur in deutschrussischen Joint Ventures wird durch zahlreiche Konflikte und Kommunikationsprobleme erschwert, die insbesondere auf unterschiedliche Werte und Einstellungen der beteiligten Führungskräfte zurückgeführt werden können. Vor...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010329760
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010329791
Der Beitrag beschäftigt sich mit einer detaillierten Analyse des Public Affairs Management in Multinationalen Unternehmungen. Insbesondere werden deutsche Unternehmen in Russland und dabei die Beziehungen zu ihren nicht marktlichen Interessengruppen untersucht. Begonnen wird mit der Darlegung...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010329852
Die Familie stellt einen zentralen Einflussfaktor auf die Anpassung von Entsandten im Ausland dar. In Anlehnung an die Familiensystemtheorie von Minuchin (1974) wird angenommen, dass starke Verbindungen zwischen Entsandten, deren Partnern und deren Kindern bestehen, die wiederum Einfluss auf...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010435877
This paper investigates the relationships between cultural values and the learningstyle preferences of students. By linking Kolb’s model of learning style preferences to thecultural differences of individual learners we develop hypotheses that are tested against datacollected from 953 students...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005869225
Outward FDI of firms from Brazil, Russia, India, and China has increasedsignificantly in the last years. Despite this trend comprehensive research on thespecific motives and antecedents of outward FDI from BRIC countries is stillunderrepresented. Case studies of eight companies were conducted...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005869228
Virtual assignments are characterized by the spatial separation of private and business life.The virtual delegate lives and interacts in one culture, yet he or she works together mainlywith people from another culture. While the virtual assignee is physically located in theheadquarters, from an...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005869234
Eines der zentralen Entscheidungsprobleme international tätiger Unternehmungen ist die Wahlder zu bearbeitenden Auslandsmärkte (vgl. ausführlich Welge/Holtbrügge 2003, S. 89 ff.). Nebenunternehmungs- und branchenspezifischen Einflussfaktoren wirken sich auf diese Entscheidungvor allem die...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005869463