Showing 1 - 10 of 65,902
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009758309
1998 wurde vom Autor eine umfangreiche empirische Untersuchung zu den Wirkungen von Sportsponsoring im Rahmen der …-Weltmeisterschaft in Deutschland in Kooperation mit einem der offiziellen Hauptsponsoren der Veranstaltung eine Neuauflage dieser …. Befragt wurden insgesamt über 3.500 Jugendliche in Deutschland zwischen 13 und 18 Jahren. Die Studie ist repräsentativ für …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009521322
This study examines the influence of a sports event sponsorship on brand image and preference. An explanatory and … simple random sampling. Descriptive statistics were used to examine the influence of soccer event sponsorship on brand image … and brand preference. The result shows that soccer event sponsorship influences the brand image and brand preference …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014360692
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013499373
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003867852
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009527115
When developing new brand names, marketers face the dilemma of how similar their new brand name is or should be to familiar brand names in the market. The current research tests the complete range of conditions exploring how the degree of similarity of a new brand name to an existing one may...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011554720
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010433538
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010433540
Die fehlende Überprüfung der Wirksamkeit des Werbeinstruments Sportsponsoring wird sehr oft von Sponsoring treibenden … Unternehmen mit dem Hinweis begründet, dass Sportsponsoring in einem gesamten Werbemix eines Unternehmens nicht isoliert … Sportsponsoring zudem eine Verzögerungswirkung nachgesagt. Des Weiteren sei Sportsponsoring aufgrund einer fehlenden einheitlichen …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012492569