Showing 1 - 10 of 7,334
We use unique plant-level data to study the link between the local availability of services and the decision of manufacturing firms to source materials from abroad. To guide our empirical analysis we develop a monopolistic-competition model of the materials sourcing decisions of heterogeneous...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010277449
We use unique plant-level data to study the link between the local availability of services and the decision of manufacturing firms to source materials from abroad. To guide our empirical analysis we develop a monopolistic-competition model of the materials sourcing decisions of heterogeneous...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010277455
Supply Chains mit hohen Absatzrisiken sind gekennzeichnet durch kurze Verkaufszyklen, einen hohen Anteil an Impulsk?ufen, eine schwer prognostizierbare Nachfrage, eine hohe zeitliche und r?umliche Verf?gbarkeit der Produkte, lange Durchlaufzeiten und eine hohe Variantenanzahl. Insbesondere...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009481015
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003353335
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003539373
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003535720
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011372546
This article studies specific aspects of the joint replenishment problem in a realsupply chain setting. Particularly we analyze the effect on inventory performance of havingminimum order quantities for the different products in the joint order, given a complextransportation cost structure. The...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011333276
Die effiziente Organisation der Beziehungen zwischen Käufern und Lieferanten, sowie einer nachhaltigen Lieferkette sind die größten Herausforderungen der Ukrainischen Milchindustrie. Das Ziel dieser Arbeit besteht darin, die Organisation der Lieferkette und die wichtigsten Motive und...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010528516
Ob die Effizienz in der Wertschöpfungskette Milch durch die Zusammenarbeit von Milcherzeuger und Molkerei gesteigert werden kann, analysiert eine Studie des Lehrstuhls "Marketing für Lebensmittel und Agrarprodukte" der Universität Göttingen, die mit finanzieller Unterstützung der DZ...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009628068