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This paper is a revision of the Discussion Paper 2012-02 intended to modify several interpretations of the empirical analysis. In this modified version, the paper takes both a conceptual and an empirical approach to answer the question of how CSR can be con-nected to the company’s role as an...
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This paper takes both a conceptual and an empirical approach to answer the question of how CSR can be connected to the company’s role as an agent of social value creation that operates within an imperfect institutional framework of market competition. To develop a functional design for an...
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Dieser Artikel formuliert drei Thesen: (1) Viele Projekte, mit denen Unternehmen ihre gesellschaftliche Verantwortung unter Beweis stellen wollen, tragen ungewollt dazu bei, die Akzeptanzkrise der Marktwirtschaft zu verschärfen, anstatt ihr entgegenzuwirken. Sie bedienen nämlich das populäre...
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The purpose of this article is to develop an ordonomic conceptualization of corporate citizenship and new governance that (a) provides a framework for positively explaining the political participation of companies in new governance processes and (b) does not weaken but instead strengthens the...
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Paraguay ist geprägt von vielen Problemen. Dazu gehören etwa die endemische und überall grassierende Korruption, schwache staatliche Strukturen und große soziale Ungleichheiten. Unter diesen Bedingungen scheint ein unternehmerisches Handeln nach ethischen Grundsätzen zunächst - etwa aus...
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