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Persistent link: https://www.econbiz.de/10014580588
This paper argues that the apparent contradiction in current conceptualizations of time in organizations (e.g., Chronos vs. Kairos) is only apparent, and that a synthesis between these opposing poles is both possible and desirable. We propose improvisation (where time to plan converges with time...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012734468
Organizational improvisation is increasingly recognized as a relevant area of management research. However, the cumulativeness of research on improvisation in organizations remains low. This paper organizes existing contributions on organizational improvisation within a new consolidating...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014132530
I analyze the impact of managerial involvement and the allocation of authority on employee initiative in a setting where both a manager and an employee can come up with new ideas for implementation. Extending the analysis of Aghion and Tirole (1997), the model introduces two effects that are...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014045044
Der vorliegende Bericht informiert über die Ergebnisse einer empirischen Studie zur Personalarbeit in wissenschaftlichen Buchverlagen. Als Grundlage der Erhebung dienten verschiedene theoretische Konzepte, die sich mit der Frage befassen, welche Grundmuster das Personalgeschehen von Unternehmen...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009126529
Innovation research and organizational practice often focuses on R&D investments and activitiescarried out in designated departments and controlled processes. Anecdotal evidence tells us,however, that this centralized and formalistic approach to innovation is often insufficient. Asignificant...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005865644
Digital technology has allowed inventors to circumvent traditional intermediaries and directly reach consumers, which may affect licensing outcomes and efficiency in the market for ideas. We study these impacts theoretically and empirically in the book publishing industry, where the number of...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011794122
Die vorliegende Studie untersucht anhand von drei Fallbeispielen, wie Buchverlage mit den aktuellen Entwicklungen im E-Book-Bereich umgehen. Der Analyserahmen wurde innerhalb eines Lehrforschungsprojektes entwickelt. Zur Erfassung der betrieblichen Situation wurden in den drei Verlagen, die sich...
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Persistent link: https://www.econbiz.de/10009508516
Ziel dieser Arbeit ist die Ermittlung von Faktoren, im Sinne von Produkteigenschaften, die einen Einfluss auf den Verkauf von Fachbüchern im Allgemeinen und Marketing-Fachbüchern im Speziellen ausüben. Auf Grundlage einer umfassenden Literaturrecherche zu verkaufsbeeinflussenden Faktoren bei...
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