Showing 1 - 10 of 715
Foreword -- Chapter 1 Cooperation and Networks in Business Strategy -- Chapter 2 Cooperation and Co-opetition in SME …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012396310
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013520818
und mittlere Unternehmen (KMU) geraten dabei zunehmend unter Wettbewerbsdruck. Einige Unternehmen reagieren auf diese …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014014152
Mathias Knappe weist nach, dass die nachhaltigkeitsinduzierte Elektrifizierung des automobilen Antriebs existenzielle Gefährdungen für die etablierten Unternehmen der Automobilindustrie birgt, die sich gegenüber ihren Herausforderern explorationsbezogen in einer nachteiligen Ausgangssituation...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014019758
This book offers a novel perspective on starting-up new business ventures through examining the process by which they become part of the existing business environment. The book highlights the importance of inter-organizational business relationships. Asserting that new ventures need to interact...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012396346
This book systematizes the concepts of business relationships and network embeddedness, taking a new approach to internationalization, relevant for the global economy. It reflects the growing importance of network internationalization theory and explores the impact of embeddedness in domestic...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012396369
Presenting 17 tools developed through rigorous design science research, this book bridges the relevance gap within network management. In so doing, it proposes a novel system-framework and establishes a path towards a networks-as-practice view on inter-organizational relationships. The...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012396603
This book highlights cutting-edge research in the economics and management of networks as an interdisciplinary field, offering new theoretical, empirical and practical perspectives on the management, governance, ownership and control of cooperatives, franchising networks and strategic alliances....
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012398228
Offene Geschäftsmodelle zeichnen sich unter anderem dadurch aus, dass Kooperationen mit externen Akteuren in der Wertschöpfung und Ertragsgenerierung eines Unternehmens eine zentrale Rolle spielen. Anne-Kathrin Müller stellt den Zusammenhang zwischen offenen Geschäftsmodellen sowie...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012401736
In diesem Buch stellt Stefan Kehl erstmals ein ganzheitliches Konzept zur technischen Unterstützung durchgängiger Produktentwicklungsprozesse unter Berücksichtigung der Wiederverwendung und transparenten Änderbarkeit von Produktbestandteilen in unternehmensübergreifenden...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012401767