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Various psychographic traits that most directly influence consumers’ private label attitudes are the focal point of Stefanie Weiss’ investigation. The author develops a comprehensive profile of psychographic predictors of attitude and identifies ways of translating these insights into...
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This book discusses the ways in which characteristics of innovative firms and innovative talents with core competence in Japanese, Korean, German, and American contexts are developed and nurtured, and compares innovative firms with a long history of business operations from these four countries....
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012396113
These proceedings focus on selected aspects of the current and upcoming trends in business communication. In detail the included scientific papers analyse and describe communication processes in the fields of sports, finance, culture, politics, brand management and corporate communications. The...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012396572
A Comparative History of Commerce and Industry, Volume I offers a subjective review of how the cultural, social and economic institutions of commerce and industry evolved in industrialized nations to produce the institution we now know as business enterprise
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012396697
This book examines the linkage between central bank structure, central bank autonomy-with respect to setting its monetary policy goals, choosing its policy mechanisms, legal independence, and financial independence-and monetary policy, both in select benchmark countries and at a broader...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012396941
This book presents contributions by leading academics and practitioners from central banks to shed light on the function and impact of cash in Asian countries. It explores the impact of cash on society, the role of cash in monetary policy, and the future of cash in various monetary systems,...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012397270
Dieses Fachbuch fokussiert auf das sport- und gesundheitstouristische Nachfrageverhalten der "Generation plus". Einer Konsumentengruppe in ihrer zweiten Lebenshälfte, die mit einer großen Neugier in Bezug auf sich selbst und die Welt und einem Plus an Interessen, Anspruch und Kaufkraft...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012401477
Dieser Band stellt in der erweiterten 2. Auflage die wesentlichen Faktoren eines guten Risikomanagements vor. Hans-Christian Brauweiler präsentiert sein Konzept des Risk Cubes, welches die zur Klassifizierung und Kategorisierung häufig verwendete zweidimensionale Risk Map um eine dritte und...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012401542
Die Reformierung der Leasingbilanzierung gemäß IFRS 16 wird erhebliche Auswirkungen auf die bilanzielle Abbildung von Leasingverhältnissen in IFRS-Abschlüssen haben. Dabei werden künftig grundsätzlich alle wesentlichen Leasingverhältnisse in den Bilanzen von Leasingnehmern durch...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012401795
Eine attraktive Arbeitgebermarke ist in Zeiten des Fachkräftemangels das A und O im Personalmarketing. Gerade für kleine und mittelständische Unternehmen im internationalen Konkurrenzumfeld stellt die Rekrutierung und Bindung geeigneter Mitarbeiter eine besondere Herausforderung dar. Dieses...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012401812