Showing 1 - 10 of 11
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011556978
Um das Verhaeltnis von Unternehmens- und Konsumentenethik naeher zu bestimmen, schlaegt dieser Beitrag vor, das Zusammenwirken von Produzieren und Konsumieren unter dem Gesichtspunkt der Befaehigung zur gemeinsamen Verantwortungsuebernahme fuer eine nachhaltige Entwicklung neu zu konzipieren....
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010610773
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012300189
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012300209
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012300210
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014557698
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014250053
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014338216
Purpose – The purpose of this paper is to question the supposed self‐evidence of a core category in the social entrepreneurship literature: “social value creation”. By criticizing the taken‐for‐granted use of the dichotomy “social vs business” the paper aims to develop a...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10015014390
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014392950