Showing 1 - 3 of 3
[ger] Qualität ist ein entscheidendes Merkmal der Freizeiterfahrungen und somit der Nachfrage nach Freizeittätigkeiten. Bei der herkömmlichen Methoden der wirtschaftlichen Bewertung ist es jedoch noch schwer, den multidimensionalen Ansatz einzubeziehen. Aber auch die Methode der...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10008513536
[fre] La forêt reste la destination de loisirs privilégiée des Français. Face à la croissance de la demande, la loi d'orientation sur la forêt de 200 1 se tourne vers les forêts privées. Pour assurer la compatibilité de l'ouverture récréative avec les autres fonctions de la forêt,...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011147222
[eng] The recreational services provided by the natural environment are highly heterogeneous and most of them are non market. for management purpose however, it is useful to fully appreciate individuals preferences for recreation attributes and provide a monetary value for outdoor recreation....
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011147237