Showing 1 - 10 of 20,464
Grundüberlegungen zu einer kritischen Verbraucherforschung / Christian Fridrich, Renate Hübner, Karl Kollmann, Michael-Burkhard Piorkowsky und Nina Tröger -- Menschen in der Arbeits-, Konsum- und Mediengesellschaft. Zur Vermachtung und Verschränkung der Lebensfelder bzw. Teilmärkte moderner...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011528598
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011419707
Is financial literacy a substitute or complement for financial advice? In this paper we analyze the decision by consumers to seek financial advice in the form of credit counseling concerning their credit and debt. Credit counseling is an important component of the consumer credit sector for...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010429152
1. In search of (access to) justice for vulnerable consumers \ Christine Riefa and Séverine Saintier -- 2. Economic theory and consumer vulnerability: Exploring an uneasy relationship \ Christine Riefa and Harriet Gamper -- 3. A Universal Perspective on vulnerability: International Definitions...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013182565
Rahmenbedingungen -- Ländervergleichende Untersuchung zur Rolle von Verbraucherbildung und Verbraucherberatung in der Altersvorsorge …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014015038
Zunehmende Umweltprobleme sind die Bürde, die das vergangene auf das neue Jahrtausend übertragen hat. Fraglich bleibt dabei auch, welche ökologische Rolle dem Nachfrager zukommen sollte und mit welchen Mitteln ein umweltschonendes Verbraucherverhalten gefördert werden kann. Ökonomische...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011402021
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012119733
Die Macht der Konsumenten - die Beschreibung einer Veränderung -- Das Phänomen aus ökonomischer Sicht -- Das Phänomen aus soziologischer Sicht -- Das Phänomen aus psychologischer Sicht -- Das Phänomen aus philosophischer Sicht,.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012402826
The role of the consumer has changed from seeking the most satisfaction from goods and services to reconciling consumption with active citizenship, which links consumption to modern social issues such as environmental protection, sound business ethics, and fair working conditions. Understanding...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013520395
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014302702