Showing 1 - 10 of 782
Marketing-Entscheidungen bedürfen der Untermauerung durch zuverlässige Informationen, die aus verschiedenen Quellen stammen. Insbesondere der Kontrollaspekt, aber auch die Planung zukünftiger Aktionen müssen sich in vielen Fällen auf das interne Rechnungswesen der Unternehmung stützen. Von...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013512484
Firms invest heavily in customer capital, and such investment is a main source of intangible capital value. This study measures investment in customer capital using sales and marketing expense from income statements, information on salaries paid to workers in sales and marketing, and text from...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10015145122
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010509496
"This paper explores the role of export costs in the process of poverty reduction in rural Africa. We claim that the marketing costs that emerge when the commercialization of export crops requires intermediaries can lead to lower participation into export cropping and, thus, to higher poverty....
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010521474
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011713069
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011735030
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012202024
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012123590
Dieses essential diskutiert die Grundlagen der Letzten Meile in der Logistik, ihre Probleme und betriebswirtschaftlichen Gestaltungsfelder. Die Letzte Meile ist der Prozess der Übergabe von Konsumgütern in die Hände des Endkunden. Dieser Begriff wird anhand vieler Praxisbeispiele der...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012402945
Grundlagen: Marktforschung, Business Analytics, Design-Thinking-Methoden, Rechtsrahmen, Kennzahlenmodelle -- Strategisches Marketing-Controlling: Delphi-Analyse, Future Studies, Frühaufklärung, Analysetechniken -- Operatives Marketing-Controlling: Kommunikationspolitik, Produktpolitik,...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012519870