Showing 1 - 8 of 8
Results of a cross-cultural, repeated measures study of advertising attitudes among subscribers toward product test magazines are presented. The subscriber of the product test magazines, seen as an important group of purchasers and trend setters, were found to have less favorable attitudes to...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005149859
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009211689
Die großen Automobilmärkte der Welt (Triade) befinden sich in der Sättigung, die neuen Wachstumsmärkte Asien und Osteuropa können auf lange Zeit die fehlende Nachfrage nicht ersetzen. Als Folge befindet sich die gesamte Automobilbranche global in einem mörderischen Verdrängungswettbewerb,...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013515140
Einführung -- TOYOTA — ein Überblick -- Unternehmenskultur im Werden: Die „Propheten“ -- Phänomen TOYOTA: Erfolgsfaktor Ethik -- Gelebte Unternehmensethik -- Das TOYOTA-Produktionssystem: Zauberkasten des Erfolgs -- Das Erfolgsgeheimnis von TOYOTA: Preußen lebt! -- Gigant ohne...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014014098
Geschichte — Chinas langer Marsch durch die Weltgeschichte -- 4000 Jahre Drachenflug -- Drachen-Staat und -Gesellschaft zwischen Tradition und Moderne -- Außenbeziehungen — Der Drache und die „Barbaren“ -- Resümee: Hält der Drache politischen Kurs? -- Gesellschaft im Umbruch -- Warum...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014014304
Darwin fährt Auto – Lehren aus der Natur! -- Wie der Auslesewettbewerb funktioniert -- Welcher Automobilhersteller hat die besten Überlebenschancen -- Die Karten werden neu gemischt: Vom Aufstieg und Fall wesentlicher Marktspieler -- Zehn Gründe, warum die deutsche Automobilindustrie...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014425031
"From our point of view, the book provides a very interesting assessment of the current and future development of the competitive situation in the global automotive industry. It particularly makes clear that the Western sales markets can only return to a growth course by means of technical...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013520528
This paper reports on some evidence from an international consumer survey in Germany and the United States which suggests the existence of an information-sensitive consumer-elite which transcends national boundaries. These Cosmopolitan Information Seekers, far higher in education, income, and...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005117247