Showing 1 - 10 of 129,441
Unternehmen werden von Politik und Gesellschaft immer häufiger zur Übernahme gesellschaftlicher Verantwortung … aufgefordert. Dabei herrscht eine große Orientierungslosigkeit bezüglich der Frage, welche Forderungen von Unternehmen erfüllt … werden können. Stephanie Muche untersucht, wie Unternehmen und Manager mit Konflikten und Moral umgehen können. Sie stellt …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014014510
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013515614
CSR encompasses broad questions about the changing relationship between business, society, and government. An authoritative review of the academic research that has both prompted, and responded to, these issues, the text provides clear thinking and perspectives on CSR and the debates around it.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012669752
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012116333
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013520549
mit Mitarbeitern als Messlatte unternehmerischer Verantwortung -- Gesellschaftliches Engagement als Win …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014014116
An influential concept in the social science literature, the theory of social capital, asserts that social actors gain … contingency model / Brooke Harrington. - An influential concept in the social science literature, the theory of social capital …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009629917
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012122119
responsibility -- 5. Disciplining the organization through moral personhood / Wim Dubbink -- 6. Crucial differences among three types … accountability and creating value: stakeholder and shareholder complementarity / Cynthia E. Clark -- 8. How can universities promote … corporate responsibility in their supply chains? The experience of the University of Notre Dame / Georges Enderle -- Part III …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012294481
Unternehmen -- 2.2 Umfeldbezug von Unternehmen -- 2.3 Akteursbezug von Unternehmen -- 2.4 Gesellschaftliche Stakeholder und ihre … Herangehensweise - nicht alle Stakeholder Eigennutzmaximierer sind, sondern reziprok motiviert handeln. Sie belohnen Unternehmen, die …. Dadurch können reziproke Stakeholder Anreize für ein gesellschaftliches Engagement von Unternehmen setzen. Der Autor leitet …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014019160