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Erwerb, Besitz und Betrieb von Kraftfahrzeugen unterliegen einer Vielzahl von fiskalischen Belastungen, die in ihrer Zielsetzung, Art und Ausgestaltung international sehr verschieden sind. Daher ist bislang eine vergleichende Darstellung und Beurteilung der Belastungskomponenten, wie sie für...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011402088
In this study we first analyze duties on passenger cars in 27 European countries. Taxes and fees related to the registration, ownership and use of cars are assessed differently across Europe, and their rates vary significantly. We find that the annual taxes levied on specific types of cars...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005152513
Social questions of distribution and equity are of major importance for the political acceptance of car road pricing. The argument that kilometre-based private vehicle charging disadvantages the poor is often the core reason for opposing its introduction. An article in this journal [Steininger,...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005067057
Die Bundesverkehrswege (Bundesautobahnen, Bundesstraßen, Schienenwege der Deutschen Bahn AG, Bundeswasserstraßen) repräsentierten mit einem Brutto-Anlagevermögen von 633 Mrd. DM zum Jahresende 1998 ein beachtliches volkswirtschaftliches Vermögen. Durch die sich verschlechternde...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011402075
In Germany, a National Travel Survey was conducted in 2002. The paper describes the process needed to make empirical‐based decisions on the main design characteristics of the survey. It outlines the survey operation used in the field during 2002, reports on the relevance of different contact...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010620298