Showing 1 - 10 of 20,030
vDie Einführung neuer Produkte am Markt ist von zentraler Bedeutung für die Wettbewerbsfähigkeit eines Unternehmens … Ergebnis wird durch eine empirische Untersuchung im Medizintechnik-Markt bestätigt …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013517424
Im deutschen Krankenhausmarkt erfolgt eine Preis-, Kapazitäts- und Markteintrittsregulierung durch eine Struktur von Regulierungskompetenzen, die auf verschiedene Träger verteilt sind. Mit Hilfe des Koordinationsmängeldiagnosekonzepts (KMD-Konzept) untersucht Andreas Hadamitzky den...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014425113
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012424647
Zahlreichen Städten und Gemeinden Deutschlands mangelt es an Geld. Modernes Stadtmarketing bietet einen Weg, finanziellen Problemen effizient zu begegnen: Standortvorteile müssen definiert und ökonomisch erfolgreich vermarktet werden. Wie können die Faktoren Kultur und Event nutzbar gemacht...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013516662
To people operating in India's economy, actually existing markets are remarkably different from how planners and academics conceive them. From the outside, they appear as demarcated arenas of exchange bound by state-imposed rules. As historical and social realities, however, markets are dynamic,...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013272414
and procedural registers of trust in north Indian "informal" finance / Sebastian Schwecke -- Mandi acts and market lore … : regulatory life in India's agricultural markets / Mekhala Krishnamurthy -- The market and the sovereign : politics, performance … -- Black money in India : fighting specters and fostering relations / Ajay Gandhi -- Market making in Punjab lotteries …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012254207
manifestations of markets and market forces in everyday life, and associated individual, group, or corporate action. Part III … consists of studies on economic development, market expansion, and community-wide impacts in Latin America. Finally, papers in … Go-Go bars : risk and opportunity in a bazaar-type market for interpersonally embedded services / Junpei Ichinosawa …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011905479
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003413743
"We consider nonparametric identification in models of differentiated products markets, using only market level … models widely used in applied work. We allow for product/market-specific unobservables, endogenous product characteristics e …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003925229
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011483977