Showing 1 - 10 of 3,770
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011479542
This step-by-step textbook shows students how to design, conduct, and interpret market research. Marketing research: text and cases covers the full range of this topic from the difference between strategic and tactical decisions to choosing the proper research design and on to advice on...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011479544
Sustainable Energy Access for Sustainable Communities – Introduction by a Social Scientist -- Local Dimensions of Sustainable Energy Governance: Case Study -- Can Municipalities Lead the Energy Transition? On Available Policy, Competences and Requirements for Action -- Local Action for Energy...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013192336
Chapter1.Introduction -- Chapter2.Shigenobu Nagamori and Nidec Corporation-Realize No.1 Motor Company through Developing a Knowledge-Creating Company -- Chapter3.Jun Lei and Xiaomi-Build Amazing Products with Honest Prices and Let Everyone Enjoy the Fun of Technology -- Chapter4.Guotian Liu and...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012398890
1. Introduction - State-State Relations and New State-Business Relations: China in Malaysia -- 2. State-Business Relations – Multinational SOEs, GLCs, and SMEs -- 3. Chinese Investment Case Studies from Malaysia -- 4. Analysing Chinese Investment Case Studies from Malaysia -- 5. Conclusion.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012399612
Wissensmanagement unter dem systemtheoretischen Ansatz -- Blue Ocean Strategy -- Zukunftsforschung am Beispiel Smart -- Aufbau eines neuen Schutzrechtsmanagements nach einem Schadensfall -- Wettbewerbs- und marketingorientiertes F&E-Management im Anlagenbau -- Roadmapping -- IT: integriertes...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012402281
Die Fallstudiensammlung enthält eine Fülle von didaktisch aufbereiteten Originalfällen zur praxisnahen und …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014019851
Das Buch analysiert anhand eines Beispiels die Faktoren, die für oder gegen eine Verlagerung von Wertschöpfungsanteilen sprechen. Betriebswirtschaftliche Vor- und Nachteile werden analysiert, berechnet und bewertet. Zusätzliche gesellschaftliche und soziale Aspekte werden ebenfalls in die...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014021247
Der Autor zeigt Strukturveränderungen internationaler Forschungs- und Entwicklungsaktivitäten (F&E) innerhalb der globalen Informations- und Kommunikationstechnischen Industrie (IKT) auf und untersucht die Schwerpunktverlagerung technologischer Kompetenzen in die BRIC-Staaten. Er analysiert...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014021297
Teil I – Einführung, Rahmenbedingungen und aktueller Status zum B2B-Marketing -- Teil II – Praktische Konzepte und Methoden des B2B-Marketings -- Teil III – Fallstudien und angewandte Forschung im B2B-Marketing.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014425492