Showing 1 - 10 of 702
Frontmatter -- Preface -- Contents -- 1. The Idea of a Nonprofit and Voluntary Sector -- 2. Civic and Political Engagement -- 3. Service Delivery -- 4. Values and Faith -- 5. Social Entrepreneurship -- 6. Balancing the Functions of Nonprofit and Voluntary Action -- Notes -- Index
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014488606
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012313326
Die Beschaffung professioneller Dienstleistungen ist ein bislang sowohl theoretisch als auch empirisch wenig bearbeitetes Forschungsgebiet an der Schnittstelle von Dienstleistungs- und Business-to-Business-Marketing. Ziel der vorliegenden Arbeit ist es, dieses Forschungsdefizit aufzuhellen und...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011401898
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011505112
Die Vereine der 1. und 2. Bundesliga setzen mehr als 2 Mrd. DM um. In Verbindung mit den Besonderheiten im Produktions- und Absatzbereich ist eine ausführliche ökonomische Untersuchung der Branche gerechtfertigt, die die vorliegende Arbeit sowohl aus theoretischer als auch aus empirischer...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011402140
Introduction: The Fundamental Economic Problem of the Military -- Institutions and Armed Forces -- Effectiveness of Military Performance -- Efficiency of Military Performance -- Opportunities for Reform.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012519836
Elektronischer Sport – Historische Entwicklung und aktuelle Fragestellungen -- Die wirtschaftliche Perspektive des E-Sports -- E-Sport in Deutschland: Eine Betrachtung aus Perspektive des game – Verband der deutschen Games-Branche e. V. -- (E-)Sport im rechtlichen Sinne und privatrechtliche...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013210133
Einführung -- Einfluss der Digitalisierung auf die Struktur und den Wettbewerb im TV-Markt -- Kooperationen und Netzwerke auf TV-Märkten als Antwort auf veränderte Wettbewerbssituationen und als Mittel zur Erzielung von Wettbewerbsvorteilen -- Implikationen für die Entwicklung eines...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012814827
This volume contains a large selection of the invited papers given at the Twelfth Conference of the Association of Cultural Economics International held in Rotterdam in 2002. Two sessions were devoted to what came to be called the cultural industries (movies, television, media, etc.). Two dealt...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009633077
Exploring the ambiguous relationship between fandom and consumer culture, this book provides a critical overview of fans, fan cultures and fan experiences in relation to the broader experience and transformation economy. Fans and Fan Cultures discusses key theoretical concepts concerning...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012396453