Showing 1 - 7 of 7
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001519087
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001726858
Pricing is a critical issue for firms operating in Europe. Hermann Diller and Imaan Bukhari perform a structural analysis of the pricing conditions in four industries in six EC countries and discuss the implications for pan-European pricing. The analysis reveals that existing structural...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009211717
Vordere Umschlagklappe: Wie kein anderes marketingpolitisches Instrument wirkt die Preispolitik auf Absatz, Umsatz und Gewinn - und dies in nahezu allen Branchen und Sektoren. Das Handbuch Preispolitik vermittelt ein umfassendes Verständnis für die Chancen, Schwierigkeiten und...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013509527
Frontmatter -- Vorwort -- Inhalt -- Zielsetzung und Aufbau des Buches -- I. Konzeptionell-theoretische Grundlagen des Handels-Marketing -- Einführung -- Paradigmatische Basis der marketingwissenschaftlichen Handelsforschung / Hasitschka, Werner -- Instrumentelle Besonderheiten des...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014510429
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011124772
Purpose – This paper sets out to explore the degree to which consumer price segments can be generalized across product categories. Design/methodology/approach – A comprehensive segmentation framework of price‐related activating and cognitive inner processes and preferences is proposed to...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014895895