Showing 1 - 10 of 1,585
This publication contains the proceedings of the World Forum on Key Indicators held in Palermo in November 2004. In it, statisticians from governmental statistical offices, international organisations, and academia explain why indicator systems are useful and how statistics can be used, how to...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012443218
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011438178
Gerhard Scherhorn ist Ordinarius des in Deutschland einzigen Lehrstuhls für Konsumtheorie und Verbraucherpolitik an der Universität Hohenheim. Aus Anlaß seiner Emeritierung im Frühjahr 1998 haben ihm seine Schülerinnen und Schüler diese Schrift gewidmet. -- In den Arbeiten von Gerhard...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011401915
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011450292
Das Buch führt in die Netzwerkforschung ein, mehr noch möchte es aber als innovativer Forschungsbeitrag zur Untersuchung ihrer Grundlagen gesehen werden. Als Elemente sind beteiligt: Die soziale Situation, die angesichts meist weniger Beteiligter die Untersuchung von Mikronetzwerken nahelegt....
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011450391
This volume contains an Open Access chapter. We have witnessed an avalanche of quantitative public measures over the past decades. Research in the social sciences has shown that rankings in particular are now a driving force of social change - both, desired and undesired - in many areas of...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012618429
Empowering methodologies in organisational and social research / Emma Bell and Sunita Singh Sengupta -- Decolonising management knowledge and research: reflections on knowledge, processes and actors / Emanuela Girei and Loice Natukunda -- A decolonial feminist ethnography: empowerment, ethics...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013176448
Im vorliegenden Buch werden statistische Grundkenntnisse verständlich und anwendungsorientiert vermittelt. Die Leserinnen und Leser sollen in die Lage versetzt werden, eigene empirische Auswertungen durchzuführen und vorhandene Analysen zu verstehen bzw. kritisch zu reflektieren. Die dritte...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012665628
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011567395
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011629123